Tuesday, February 25, 2014

Suplemen dan Anda..

Disebabkan wife saya adalah seorang yg mengambil suplemen utk dirinya..
So, saya pun ingin berkongsi gak la info menarik pasal suplemen ni...

Asbab-asbab badan kita memerlukan suplemen....
  • Dalam sesetengah situasi, badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan; conthnya bagi ibu bersalin dan menyusukan anak. 
  •  zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Contohnya, vitamin C dan enzim akan dimusnahkan oleh haba semasa memasak. 
  •  pengambilan ubatan moden, alkohol dan antibiotik boleh mengganggu penyerapan zat makanan. 
  •  amalan diet tinggi kafein, lemak, gula dan garam boleh mengurangkan simpanan zat makanan dalam tubuh. 
  •  Makanan seharian yang tidak seimbang dan tidak mengikut piramid makanan. 
  •  Gaya hidup masakini yang mana ramai orang mengambil makanan segera yang tinggi bahan kimia menjadikan kita kurang makanan yang berzat.
So..bila saya dh tahu semua benda ni, maka saya pun bersetuju utk menyokong isteri saya dari segi pengambilan suplemen ni..

Bukan utk org lain, utk diri sendiri jugak kn...

Saya sudah, anda bila lagi???

No comments:

Post a Comment