Thursday, February 13, 2014

Income oh Income

Income

Income atau dlm bahasa Melayunya gaji/ upah/ bayaran yg diterima hasil dari pekerjaan yg dilakukan atau pelaburan yg dibuat...

Mengikut penerangan yg diberikan oleh sifu yg saya hadiri seminarnya, income terdapat 4 jenis...


  1. Aggresif Income: hasil/ bayaran gaji dari kerja yg dilakukan sekarang..yang mana dapat dari kerja dari jam 8 pagi hingga 5 petang setiap hari.
  2. Side Income: pendapatan dari kerja separuh masa atau bisnes sampingan..beliau mencadangkn semua yg hadir seminar beliau agar ada side income ini.
  3. Pasif Income: pendapatan yang mana terhasil dari kerja yg minima, tanpa perlu bersusah payah contohnya positive cashflow dari sewaan rumah dsb. Ini yg beliau katakan Other People Money.
  4. Portfolio Income: ini adalah pendapatan yg diperolehi dari pelaburan yg dibuat contohnya saham.

So, kalau ikut yg beliau ajar ni,saya dh ada aggresif income, side income adalah sikit, poortfolio pn adalah sikit.yg belum ada cuma passive income je. So, saya berazam utk mendapatkan sumber bagi passive income ni daripada Pelaburan Hartanah..

Kenapa Hartanah bro???
 Modal kasar tu!!!
 Lambat pulangan lah bro!!!
 
Tu lah cth kata2 kwn2 saya..

Tapi, jika kita tahu caranya pasti ia tidak susah, modal x brapa kasar n pulangan pasti cepat..

Mana nak dapat ni semua..
Apa-apa hal pun kena ada ilmu..

So, sekarang saya sedang dlm proses menuntut ilmu berkaitan hartanah ini..
*ps; saya bukan nak jadi ejen hartanah ye..saya nk kumpul hartanah utk anak saya, utk isteri saya n utk kebajikan umat Islam*

Lokasi belajar ada di sini

*ps; ramai jutawan berjaya mengekalkan status jutawan mereka dengan hartanah..Donald Trump, Azizi Ali...

No comments:

Post a Comment