Saturday, June 22, 2013

Blackout 505

HIMPUNAN BLACKOUT 505

Himpunan Blackout 505
dianjurkan oleh Pakatan Rakyat
bagi membantah keputusan PRU 13
yang mana menyaksikan Barisan Nasional masih memegang tampuk pemerintahan 

Acara ini akan diadakan di Padang Merbok, KL
para penyokong akan berkumpul dibeberapa kawasan sebelum bergerak ke sana
bagi berhimpun menyatakan pendirian masing-masing..
Himpunan ini juga turut disertai para Pemimpin PR

tapi,
saya sebagai rakyat yang patuh kepada perlembagaan tidak akan join aktiviti sebegini
saya bersyukur dengan pentadbiran yang sedia ada
kalau betul nk Ubah bukan ini caranya..
lihat je lah kat luar negara..
mereka yang melakukan perkara begini pasti akan lebih sengsara..

tapi,
saya pasti akan ada kawan2 saya yang join Himpunan Blackout ni..

wahai kawan sekolah..
lupakah anda kepada SPBT, Skim Susu Sekolah n banyak lagi yang diadakan oleh kerajaan..
wahai kawan2 kolej..
lupakah kepada elaun yang dibayar setiap bulan, Makmal Ketrampilan n kemudahan lain
yang diberikan oleh kerajaan..

saya akan tetap tidak sokong akitviti sebegini..
1) mendatangkan mudarat kepada orang lain
2) mencerminkan peribadi n sikap yang negatif
3) jerebu yang melanda akan memudarat kesihatan
4) kanak-kanak n wanita haruslah dilindungi bukan diajak menyertai aktiviti sebegini

yang penting...
saya cinta negara saya...
Negaraku Tercinta..

No comments:

Post a Comment