Sunday, August 7, 2011

Hidangan Buka di Hujung Minggu

Salam Ramadhan.
weekend lepas genap sudah seminggu kita berpuasa
semoga kita mendapat rahmat dan keberkatan daripada amalan yang dibuat
InsyaAllah..

pada Hari Sabtu lepas,
saya n isteri telah pulang ke kampungnya utk bertemu Maksu 
adalah sikit hal yang perlu disetelkan..
Alhamdulillah settle gak..

siang tue dah penat menaiki komuter n bas utk sampai ke kg nya..

penat gak ar..

ngantuk pun ada..
sebab bas nya naik turun bukit..
jln pn bengkang-bengkok..
tu yang x berapa nk selesa sangat..

ptg tue, seperti umat Islam lain..
kami pun berbuka setelah masuk waktunya iaitu 7:25pm
Menu utamanya:
1) Bihun Sup
2) Nasi putih + lauk cendawan

Desert : Pengat Labu..
(pengat labu nie la 1st time saya makan, sebab saya x berapa nk gemar sangat sayur labu)
setelah rasa utk 1st time, sedap gak rupanya..

saya pun teringat mengenai hasilan bacaan saya dalam majalah Solusi Isu 34..
berbunyi begini:
"Rasulullah s.a.w Menggemari Labu" 

so, nak x nak saya pun makan la kan pengat labu..
disebabkan Rasulullah s.a.w juga menggemari Labu

2 comments:

Pacifista said...

pergh...pengat labu?lama dah aku tak makan :D

Unknown said...

pacifista: sedap bro..mmg berbaloi-baloi ar..

Post a Comment