Wednesday, July 27, 2011

Masakan & Lelaki..ok ke?

bersangkutan dengan post semalam
menjadi Mr Housewife

sedang saya berduduk2 sambil berehat dari tugas Mr Housewife nie..
terjenguk la kat Majalah Maskulin n selak2 la tgk ada lagi x kolum yg belum dibaca..
n
terserempak la ngn trivia yang menarik nie;
n saya mau kongsi sama2..

Kisah Lelaki dan Dunia Masakan 

1) Istilah "Gastrosexuals" merujuk kepada kelompok lelaki yang menjadikan memasak di dapur sebagai hobi yang utama - (oh, saya bukan tergolong dalam golongan ini)

2) Menurut kajian AFC(American Food Channel), hampir 60% chef-chef di hotel terkemuka di dunia dimonopoli oleh lelaki.

3) Kajian oleh syarikat makanan, Purasia; 48% responden percaya individu pandai memasak mampu menarik minat orang terhadapnya - (padan pun dulu ramai orang yang minat kat saya masa memasak kat warung)

4) Menurut survei, lebih 60% wanita seluruh dunia beranggapan lelaki yang mahir memasak adalah seksi dan mampu menarik minat wanita terhadap mereka - wow!!!

5) 15% lelaki menganggap memasak ialah satu daripada bentuk terapi mental yang mampu menenangkan jiwa - boleh test nanti nie kalau rasa x tenang je

so, bagi menambahkan lagi keseksian saya di mata isteri yang tercinta..
saya kena la membantunya memasak

3 comments:

Unknown said...

hehehe... masak megi boleh ler bro, yg lain tu x tahu

Unknown said...

ok la tue bro msk megi dari x reti msk apa2 pun..

Toda said...

mask sambal goreng Bro... amacam

Post a Comment